Autorizatii de construire pentru panouri publicitare

17/12/2013 by: Luiza Manolea

Gard_CC By SA_httpwww.flickr.comphotosobserver5125143Pana pe 20 decembrie 2013 avem deschisa dezbaterea publica pe subiectul amanarii termenului pana la care puteau fi mentinute amplasamentele mijloacelor publicitare ce respectau noile reguli de autorizare de la cel tarziu 1 ianuarie 2014 la 1 octombrie 2015, prin modificarea art. 56 alin. 1 din Legea nr. 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate (L.egea nr. 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate).

Daca doreai sa amplasezi un panou publicitar inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 185/2013, adica inainte de 8 iulie 2013, trebuia sa respecti regulile stabilite la nivel local de catre fiecare oras, comuna, prin propriile Regulamente locale privind amplasarea mijloacelor de publicitate. Ce a facut Legea nr. 185/2013, a fost sa centralizeze regulile (apropo de descentralizarea mult dorita in zilele noastre :D), sa existe reguli unitare la nivelul intregii Romanii. Si pentru cine nu respecta aceste reguli, s-au instituit amenzi de pana la 50.000 lei. Mai mult, art. 56, care se doreste sa se modifice prin ordonanta de urgenta, spune ca chiar daca ai un panou a carui amplasare a fost autorizata la vremea sa, adica potrivit unui Regulament local, valabilitatea autorizarii inceteaza la 1 ianuarie 2014, indiferent daca durata de valabilitate stabilita prin autorizatia de construire era mai mare (ceea ce, bineinteles, da nastere unor litigii pe contencios administrativ).

Pentru ca prin Legea 185/2013 nu se desfiinteaza Regulamentele locale, vei fi obligat in primul rand sa respecti regulile din Lege si, in completare, regulile din Regulamentele locale.

De exemplu:

  • prin Hotararea Consiliului Local Sector 6 cu nr. 127/29.08.2013 se instituie obligatia sa-ti afisezi la loc vizibil numarul contractului cu Administratia Domeniului Public si Dezvoltare Urbana Sector 6 si durata de valabilitate;
  • prin Legea nr. 185/2013 esti obligat sa afisezi pe panou: denumirea operatorului, codul de identificare fiscală a acestuia şi numărul autorizaţiei de construire (art. 17 alin. 2, 49 lit. l) si art. 54).

Nu-i asa ca s-au “simplificat” formalitatile?

Cu privire la noul termen de 1 octombrie 2015, nu pot sa nu remarc trecerea a aproape 4 ani de la alegerile locale ce-au avut loc la 10 iunie 2012. Cu alte cuvinte, prin aceasta amanare, se “lasa mostenire” viitorilor alesi locali sa puna in aplicare dezafectarile de panouri publicitare care nu respecta noile reguli de autorizare. Pana atunci, aratam doar pisica soricelului infometat din domeniul publicitatii.

Opinia noastra cu privire la amanarea termenului de 1 ian. 2014 pana la 1 oct. 2015 este asteptata la:

  • adresa Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administraţiei Publice – str. Apolodor nr. 17, Latura Nord – Directia Generala Avizare, Contencios, Relatia cu Parlamentul si Dialog Social,
  • e-mail: iulia.mateiATmdrap.ro
  • fax 0372.111.621.

 

Leave a Reply